Υποστήριξη παρεμβάσεων ισότιμης πρόσβασης ΑμεΑ και άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, κωδικός ΟΠΣ (MIS) 6017620 - ΙΔΟΧ (82462)

Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος στο πλαίσιο υλοποίησης του Υποέργου «Υποστήριξη παρεμβάσεων ισότιμης πρόσβασης ΑμεΑ και άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας» της Πράξης «Υποστήριξη παρεμβάσεων ισότιμης πρόσβασης ΑμεΑ και άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 6017620 (υπ’ αριθμ. 4123/15.10.2024 Απόφαση Ένταξης), το οποίο υλοποιείται από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας σε ρόλο Δικαιούχου στο πλαίσιο του Προγράμματος «Κεντρική Μακεδονία 2021-2027» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, με χρονική διάρκεια έργου 01/01/2025 – 31/12/2029, για έναν (1) υπάλληλο, με Σύμβαση Εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, που θα πληροί συγκεκριμένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, τα οποία περιγράφονται ακολούθως και ειδικότερο παραδοτέο έργο ως εξής:

 

1.      Αντικείμενο του έργου

Αντικείμενο του έργου είναι: Α) η παραγωγή προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού, που συμπεριλαμβάνει την επεξεργασία και παραγωγή προσβάσιμου υλικού σε κατάλληλους μορφότυπους, όπως προσβάσιμο MSword, PDF, epub3, DAISY, μπράιγ εκτυπώσεις, μεγεθυμένες εκτυπώσεις, παραγωγή έντυπης και ψηφιακής μορφής απτικών σχημάτων και εικόνων, παραγωγή εικόνων και βίντεο με προσθήκη λεζάντων/υπότιτλων, κ.ά., για φοιτητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως φοιτητές με κινητική αναπηρία στα άνω άκρα, τύφλωση, μειωμένη όραση, δυσλεξία, κώφωση ή βαρηκοΐα, Β) η κατάρτιση και υποστήριξη του Προσωπικού (ακαδημαϊκού, διοικητικού, βιβλιοθηκονόμων) και των εθελοντών φοιτητών/τριών, που περιλαμβάνει τη συνεχή επιμόρφωση και υποστήριξη των καθηγητών-συμβούλων με σκοπό τη δημιουργία κατάλληλης και επιτυχούς επικοινωνίας μεταξύ των φοιτητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και του εκπαιδευτικού προσωπικού, τη συνεχή συνεργασία με τους ακαδημαϊκούς συμβούλους σπουδών για την υποστήριξη των φοιτητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και εργαστηρίων, καθώς και για τους ενδεδειγμένους τρόπους συμμετοχής τους στις γραπτές και προφορικές δοκιμασίες, τη συνεχή επιμόρφωση και υποστήριξη των διοικητικών υπαλλήλων-συμβούλων για την ενημέρωση/υποστήριξη των φοιτητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε ζητήματα του ακαδημαϊκού Τμήματος (την πληροφόρηση/ενημέρωση των φοιτητών/-τριών για προγράμματα, έκτακτες ανακοινώσεις, κανονισμούς, εκδηλώσεις), τη συνεργασία για την αντιμετώπιση καθημερινών θεμάτων προσβασιμότητας, την κατάρτιση και υποστήριξη εθελοντών, και τον προσδιορισμό των θεσμικών εγγυήσεων ισότιμης μεταχείρισης των φοιτητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με βασικό στόχο την απρόσκοπτη ακαδημαϊκή και επαγγελματική εξέλιξή τους, και Γ) η υποστήριξη της ηλεκτρονικής προσβασιμότητας, που περιλαμβάνει τη διασφάλιση και βελτίωση της καθολικής προσβασιμότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία με την πρόσβαση σε κάθε μορφή εκπαιδευτικού υλικού, την αξιολόγηση ικανοτήτων των φοιτητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τον προσδιορισμό της ατομικής υποστηρικτικής τεχνολογίας που απαιτείται, την παροχή τεχνικής υποστήριξης και συμβουλευτικών υπηρεσιών για τη χρήση υποστηρικτικής τεχνολογίας από τους φοιτητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τη διασφάλιση της προσβασιμότητας της κεντρικής ιστοσελίδας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και των επιμέρους ιστοσελίδων που συνδέονται με την εκπαιδευτική διαδικασία και την ενημέρωση των φοιτητών με αναπηρία, την παροχή ατομικής υποστηρικτικής τεχνολογίας στους φοιτητές με αναπηρία, την εκπαίδευσή τους στη χρήση λογισμικών και συσκευών που υποστηρίζουν τη φοίτησή τους, την έρευνα για την κατασκευή/ εφαρμογή εξειδικευμένων εργαλείων, εφαρμογών και βοηθημάτων που να επιλύουν προβλήματα προσβασιμότητας του χώρου, όπως οδηγοί προσβασιμότητας για άτομα με κινητική ή οπτική αναπηρία, σήμανση των χώρων του πανεπιστημίου χρησιμοποιώντας μπράιγ επιγραφές ή/και άλλες τεχνικές σήμανσης και καθοδηγούμενης πλοήγησης ατόμων με αναπηρία, την και ανάπτυξη και υποστήριξη μεθόδων εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης των φοιτητών με αναπηρία και μεθόδων τηλεργασίας, στο πλαίσιο του Παραδοτέου Π.1.3. "Φάκελος υλοποιούμενων παρεμβάσεων" ως εξής: 1) δημιουργία προσβάσιμων μορφών συγγραμμάτων για φοιτητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, 2) εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση μέσω ενημερωτικών εκδηλώσεων και δράσεων δημοσιότητας, και 3) εκθέσεις πεπραγμένων για την παραγωγή και διανομή προσβάσιμων συγγραμμάτων, 4) υλοποίηση δράσεων κατάρτισης και υποστήριξης του προσωπικού και των εθελοντών, μέσα από το σχεδιασμό (οργάνωση και αναφορά των στόχων κατάρτισης) και την εφαρμογή προγραμμάτων εκπαίδευσης και υποστήριξης του προσωπικού και των εθελοντών για την υποστήριξη των φοιτητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, 5) εκθέσεις πεπραγμένων των εκπαιδευτικών δράσεων, 6) υλικό σχετικό με την αξιολόγηση ικανοτήτων των φοιτητών με αναπηρία για τον προσδιορισμό ατομικής υποστηρικτικής τεχνολογίας, 7) κατάρτιση των φοιτητών με αναπηρία στη χρήση υποστηρικτικής τεχνολογίας, 8) τεχνική υποστήριξη και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστηρικτική τεχνολογία σε φοιτητές με αναπηρία, 9) υποστήριξη σταθμών εργασίες υποστηρικτικής τεχνολογίας, 10) αξιολόγηση της προσβασιμότητας των ιστοτόπων του ιδρύματος, 11) παροχή οδηγιών για παραγωγή προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού (σημειώσεων, παρουσιάσεων) στο ακαδημαϊκό προσωπικό, 12) παροχή οδηγιών και τεχνικής υποστήριξης για την προσβασιμότητα των ιστοτόπων του πανεπιστημίου, και 13) δανεισμός υποστηρικτικής τεχνολογίας σε φοιτητές με αναπηρία για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις.

 

για το χρονικό διάστημα από την έγκριση της ανάθεσης και για 12 μήνες, με δυνατότητα συνέχισης της απασχόλησης, μέχρι τη λήξη της Πράξης, μετά από έγκριση των αρμοδίων οργάνων και εφόσον πληρούνται οι εκάστοτε προϋποθέσεις του Νόμου, με αμοιβή που θα προσδιορισθεί σύμφωνα με τις διατάξεις, που διέπουν τη μισθοδοσία των δημοσίων υπαλλήλων.


Για το πλήρες κείμενο της Πρόσκλησης πατήστε εδώ.

Αριθμός Πρωτοκόλλου

18240/29.08.2025

Κατάσταση

Επεξεργασία αιτήσεων

Έναρξη Υποβολών

30/08/2025 (00:00)

Λήξη Υποβολών

08/09/2025 (23:59)
Η προθεσμία των υποβολών έχει λήξει.